- Перинатальна психологія: об`єкт та предмет науки, напрямки, історія, особистості.
- Перинатальна психологія – зіткнення психології, акушерства і педіатрії.
- Сучасна перинатальна психологія – теоретичне вивчення і практичне застосування.
Вступ у перинатальну психологію.
- Індивідуальні аспекти формування материнства, батьківства і природного батьківства.
- Ролі «Мати» і «Батько», роль батьків в житті дитини.
- Підготовка до вагітності і зачаття: чоловік і жінка.
- «Оптимальний» вік для настання вагітності: чи він існує?
- Арт-інструменти при підготовці до вагітності.
- Дівчинка-дівчина-жінка-мати: етапи психосексуального розвитку і варіанти їх порушення.
- Материнство у сучасній і традиційній культурах. Поєднання сучасною жінкою різних ролей.
- Підліткова вагітність і раннє материнство.
- Мотивація зачаття і народження дитини. Її вплив на взаємини з дитиною і в батьківському подружжі. Корекція мотивів.
- Потреба у дітях: індивідуальне і соціальне, емоційне, інтелектуальне і практичне відношення до дітей.
- Коли жінка і чоловік фізично готові до зачаття.
- Зачаття, як фізіологічний процес.
- Ембріональний розвиток людини і критичні періоди внутрішньоутробного розвитку плоду.
- Перша і наступні вагітності – чи є різниця?
- Роль психолога – супровід пари на етапі лікування безпліддя.
- Патологічні стани вагітності: види і причини невиношування вагітності. Поняття завмерла вагітність, мимовільний аборт, аборт, звичне невиношування, антенатальна й інтранатальна загибель плоду. Причини (фізіологічні). Роль психолога.
- Психологичний супровід перинатальних втрат.
- Післяпологовий період з точки зору психолога: організація нового життя з дитиною. Післяпологовий сум, післяпологова депресія і післяпологовий психоз. Коли необхідна допомога психолога і психіатра.
- Діада «Мати-Дитина».
- Фізіологія і психологія новонародженого. Транзиторні стани. Плач.
- Період новонародженості. Стан, зовнішній вигляд новонародженого. Набор ваги. Сон. Потреби новонародженого з точки зору фізіології. Догляд за немовлям.
- Психологічні особливості родини, дітей, материнства у випадку передчасних пологів.
- Сексологія: сексуальні відносини після пологів. Типічні проблеми і їх вирішення.
- Вагітність з точки зору психолога.
- Основні напрямки і техніки роботи з вагітними.
- Психологія вагітності по триместрах.
- Індивідуальне консультування і психотерапія майбутніх батьків.
- Вплив протікання вагітності на психологічне та фізичне здоров'я дитини.
- Типові ситуації (розбір). Важкі клієнти (в тому числі з ускладненою вагітністю).
- Диагностичний інструментарій. Опитники, анкети.
- Вплив вагітності на психологічний стан. Що необхідно знати близьким про «особливості» та «забобонах» вагітних. Як на них реагувати?
- Психогенні аспекти патологічного перебігу вагітності, пологів, кесарева розтину.
- Підготовка до пологів: фізична підготовка і психологічні аспекти.
- Психологія пологів: вплив психологічних факторів на пологи.
- Супровід під час пологів: чоловік, дула, психолог. Вимоги до партнерства у пологах.
- Біль під час пологів: психологія болю. Страх болю.
- Пологи очима дитини – вплив пологів і післяпологового періоду на особливості особистості у дитинстві і дорослому віці.
Супервізійна зустріч. Презентація та захист власної арт-терапевтичної методики.
Введення в дитячу психологію.
- Основні визначення. Предмет дитячої психології.
- Основні закономірності психічного розвитку дитини.
- Вікові етапи та періодизація психічного розвитку.
Психічний розвиток дитини на першому році життя.
- Фізичний та психічний розвиток дитини першого року життя.
- Розвиток рухів та дій. Прогресивні та тупикові рухи.
Раннє дитинство від 1 до 3 років.
- Психічні явища та процеси.
- Новоутворення малюка.
- Етапи розвитку мовлення.
- Розвиток сприйняття та мислення.
- Розвиток пам'яті.
- Формування особистості.
Дитяча психологія 3-5 років.
- Фізичний, психічний, сенсорний та інтелектуальний розвиток дитини 3-5 років.
- Затримка мовленнєвого розвитку. Причини.
Вікові страхи 3-5 років. Техніки роботи зі страхами.
- "Криза негативізму".
- Діагностика розвитку дитини 3-5 років.
- Техніки роботи з батьками та дітьми.
- Шестирічні діти. Психологічна готовність до школи.
- Компоненти готовності до школи.
Загальний та особистісний розвиток дитини 6 років.
- Фізиологічні, психологічні та емоційні особливості розвитку дитини у молодшому шкільному віці.
- Увага та сприйняття. Пам'ять та запам'ятовування.
Діти 7-11 років. Діагностика, робота та корекція.
- Мотиваційні фактори, що впливають на навчання.
- Діагностика пізнавального розвитку молодшого школяра.
- Міжособистісні відносини молодших школярів.
Консультаційна робота з дітьми та їх батьками.
- Правила роботи з дітьми та сім'ями.
- Етичні норми роботи з дітьми.
Розвиток психіки та особистості у підлітковому віці.
- "Біологічні та соціальні умови психічного розвитку підлітка".
- Криза підліткового віку.
- Самосвідомість – новоутворення особистості підлітка.
Інтервізійна зустріч. Розбір практичних кейсів.
Взаємини підлітка з оточуючими.
- Взаємини підлітка з дорослими.
- Взаємини підлітка з ровесниками.
Особливості навчальної та комунікативної діяльності підлітка.
- Професійне самовизначення підлітка.
- Інтернет-спілкування.
- Конфліктність та фактори, які на неї впливають.
Статевий розвиток та тілесність.
- Система спілкування і взаємин.
- Любов та дружба.
Розлади харчової поведінки у підлітків.
- Можливі причини розладів харчової поведінки та супроводжуючі розлади.
- Поширені види розладів харчової поведінки.
- Рекомендації людям з розладами харчової поведінки.
Інтервізійна зустріч. Розбір практичних кейсів.
МОДУЛЬ 1. Перинатальна психологія
Модуль 2. Дитяча психологія
Модуль 3. Підліткова психологія